Samochód firmowy to nie tylko korzyści podatkowe, ale przede wszystkim narzędzie do prowadzenia biznesu. Trudno sobie bowiem wyobrazić np. jazdę autobusem czy taksówką do siedziby kontrahenta lub wynajmowanie kierowcy do przewiezienia materiałów firmowych na targi lub podobne eventy. Auto firmowe można kupić za gotówkę lub na kredyt, a także wynająć lub wziąć w leasing. W każdym z tych przypadków należy pamiętać, że będzie ono wizytówką firmy – na co zwracać uwagę, aby ta wizytówka była jak najlepsza? Jakie cechy powinno mieć auto firmowe?
Auto dla firmy – czym kierować się podczas wyboru?
Istnieje powiedzenie „nie szata zdobi człowieka”. Jest ono zasadniczo słuszne, jednak niezbyt sprawdzi się w sytuacji, gdy ważne jest pierwsze wrażenie. Dotyczy to zarówno pracownika firmy, jak i samochodu służbowego. Tutaj raczej znajdzie zastosowanie inne przysłowie – „jak Cię widzą, tak Cię piszą”. Wiele osób odpowiedzialnych za firmę lub jej PR zastanawia się, jakie auto firmowe wybrać, aby to pierwsze wrażenie było jak najkorzystniejsze?
Auto firmowe jest dla kontrahentów i klientów jasnym sygnałem kondycji oraz solidności firmy. Wszak mało kto zaufa przedstawicielowi przedsiębiorstwa, który jeździ rozklekotanym gratem z licznymi śladami napraw, prawda? Choć byłby to świetny Mercedes, jeśli będzie wyglądać na mocno zużyty pojazd, znacznie obniży to wiarygodność firmy. Tak więc zacznijmy od tego, że samochód firmowy musi prezentować się nienagannie. Nie musi wyglądać, jakby dopiero zjechało z linii produkcyjnej, ale wykluczone są jakiekolwiek defekty, ślady kolizji itp.
Poza samym wyglądem ważna jest także jego niezawodność. Nie chcesz chyba, aby pracownik jadący na bardzo ważne spotkanie nie dotarł na nie z powodu awarii? Tutaj warto postawić na marki słynące ze swojej niezawodności, jak Volvo czy Mazda. To oczywiście tylko dwie propozycje tego, jaki samochód do firmy wybrać. Warto poczytać nieco więcej na ten temat i zapoznać się z aktualnymi rankingami niezawodności samochodów, które można znaleźć w sieci oraz magazynach motoryzacyjnych.
A jakie właściwości powinien mieć samochód firmowy? Tutaj nie ma żadnych wysokich wymagań. Z pewnością sprawdzą się elementy, które pozwalają na bezpieczną jazdę i wygodne parkowanie, jak kamery cofania, asystent pasa ruchu czy inne pomoce tego typu. Nie zapominajmy bowiem, że samochód owszem, musi prezentować się z klasą, ale jazda takim samochodem firmowym nie różni się niczym od jazdy autem prywatnym, dlatego wszystko to, co pomaga w tym drugim przypadku, sprawdzi się również i w pierwszym.
Jakie auto firmowe wybrać?
Jak wybrać samochód firmowy, aby mieć pełną satysfakcję? Na to pytanie nie ma uniwersalnej odpowiedzi, ponieważ zależy to od potrzeb oraz indywidualnych upodobań osób decyzyjnych. Te czynniki ostatecznie decydują o tym, jakie auto firmowe się wybierze. Może być to np. hatchback marki Hyundai, doskonale nadający się do przewozu materiałów i produktów na terenach miejskich. Jeśli firma bierze udział w eventach organizowanych w terenie, lepszym wyjściem będzie np. SUV marki Nissan.
Wynajmij auto firmowe – ciesz się korzyściami
Hellocar to wypożyczalnia samochodów, która umożliwia także wzięcie auta w leasing. Daje to świetną możliwość wypożyczenia samochodu i przetestowania go w praktyce, a jeśli się sprawdzi – pozyskania go metodą leasingową. Dzięki temu nie kupujesz kota w worku! Określ, jakie auto firmowe cechy powinno mieć, a następnie sprawdź, które modele spełniają te warunki – i działaj.
Dzięki Hellocar masz możliwość wzięcia na firmę eleganckiego, praktycznego samochodu, który wywrze na każdym doskonałe wrażenie. Wypożyczalnia dodaje od siebie kilka bonusów, w tym ubezpieczenie, pakiet Assistance czy opłacony przegląd techniczny, dzięki czemu dodatkowo zyskujesz – nie musisz w tym celu wydawać własnych środków! Dlatego, jeśli chcesz mieć solidne auto firmowe, zobacz, co oferujemy.