Teraz ta legenda wraca do gamy włoskiej marki, jednak nie każdy fan Alfy Romeo będzie mógł stać się jej właścicielem, ponieważ nowa wersja zostanie wydana w limitowanej serii.
Alfa Romeo 33 Stradale będzie dostępna z dwoma rodzajami silników do wyboru - benzynowym, 3-litrowym V6 o mocy 620 KM lub elektrycznym generującym 750 KM. Ten samochód potrafi rozpędzić się do 100 km/h w czasie krótszym niż 3 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi imponujące 333 km/h. Jeśli chodzi o wersję elektryczną, ma ona zasięg wynoszący 450 km.
Produkcja nowej Alfy Romeo 33 Stradale została ograniczona do zaledwie 33 egzemplarzy, a każdy z nich został już sprzedany w zaledwie kilka tygodni po ogłoszeniu dostępności.
Projekt Alfa Romeo 33 Stradale jest nawiązaniem do sukcesów marki w wyścigach w latach 60. XX wieku. Ten model wywodzi się bezpośrednio od zwycięskiej Alfie Romeo Tipo 33. Oryginalna Alfa Romeo 33 Stradale była produkowana w latach 1967-1969 i wyprodukowano tylko 18 egzemplarzy. Teraz, po ponad 50 latach, marka włoska przywraca ten model, nadając mu nową, ale wierną stylistykę przodka.
Alfa Romeo 33 Stradale "fuoriserie" (indywidualnie dostosowana do zamówienia) to dwumiejscowe coupe, które łączy w sobie zarówno tradycyjne elementy, jak i sportowe akcenty. Pierwszym z nich jest nawiązanie do historycznej Alfy Romeo 33 Stradale z 1967 roku.
Z kolei sportowy charakter podkreśla muskularnie ukształtowany przód, z charakterystyczną atrapą chłodnicy "scudetto". Ta atrapa została wykonana z włókna węglowego, ale to klient decyduje, czy ma ona mieć klasyczne logo, czy wersję 3D.
Jednak to nie jedyny element, który można dostosować do swoich osobistych preferencji. Nawet numer VIN może być częściowo spersonalizowany przez właściciela.
Patrząc na samochód z boku, zwraca uwagę dynamiczna linia nadwozia, zwieńczona unoszonymi drzwiami. Połączenie tego z dużą ilością przeszkleń wykonanych z włókna węglowego daje kierowcy wrażenie, jakby siedział w kabince samolotu.
Wnętrze przypomina kabinę samolotu i jest wykończone wysokiej jakości skórą, alcantarą oraz włóknem węglowym. Nie znajdziemy tu zbędnych przycisków, a kierownica jest pozbawiona ich całkowicie. Wszystko to po to, aby umożliwić kierowcy maksymalną koncentrację na jeździe. Alfa Romeo 33 Stradale oferuje dwie wersje wyposażenia wnętrza - Tributo, która oddaje hołd historycznemu modelowi, oraz Alfa Corse, skoncentrowaną na wrażeniach z jazdy. Niezależnie od wybranej opcji, prowadzenie tego modelu daje uczucie jak w prawdziwym samochodzie wyścigowym. To nie jest trudne do zrozumienia, biorąc pod uwagę dostępne silniki. Do wyboru mamy 3-litrowy, podwójnie doładowany V6 o mocy 620 KM lub elektryczny silnik o mocy 750 KM. W przypadku pierwszego silnika, umieszczony centralnie, współpracuje z 8-stopniową automatyczną skrzynią, przekazując moment obrotowy na tylne koła.
Nie brakuje także elektronicznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Dzięki temu Alfa Romeo 33 Stradale potrafi rozpędzić się do 100 km/h w czasie krótszym niż 3 sekundy, a jej prędkość maksymalna wynosi aż 333 km/h! W przypadku wersji elektrycznej dochodzi jeszcze zasięg około 450 km.
Kierowca ma do wyboru dwa tryby jazdy - Strada (ulica) lub Pista (tor). Tryb Strada charakteryzuje się płynnym dostarczaniem mocy i delikatną zmianą biegów, a zawieszenie nie jest zbyt twarde, zapewniając komfort jazdy.