Badania trwały ponad rok, a wzięło w nich udział 3 tysiące pojazdów, które pokonały łącznie imponującą odległość 38,24 miliona kilometrów. Co równie ważne, żaden z tych pojazdów nie uczestniczył w żadnym wypadku podczas testów, co wskazuje na skuteczność tego rozwiązania.
Najważniejszym aspektem tego projektu jest zastosowanie zielonego światła na przednich grillach pojazdów, skoordynowanego z tylnymi światłami stop. Ten unikalny system ma na celu zwiększenie widoczności pojazdów, zwłaszcza na przejściach dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej. Dodatkowo, światło jest zaprojektowane tak, aby ostrzegać nadjeżdżających z przeciwka o zbliżającym się pieszym, co znacznie zwiększa poziom bezpieczeństwa na drodze.
Wyniki badań nad stycznością z pojazdami są równie obiecujące. 86% pieszych i 80% kierowców wyraziło pozytywną opinię na temat tego nowego rozwiązania, uznając je za korzystne dla bezpieczeństwa na drodze.
Osiągnięte rezultaty zostały już przesłane do Komisji Europejskiej, która ma za zadanie opracować odpowiednie przepisy umożliwiające homologację tego nowatorskiego rozwiązania. To krok w kierunku potencjalnej rewolucji na drogach, która mogłaby poprawić bezpieczeństwo pieszych i usprawnić ruch drogowy.
Oczekujemy z niecierpliwością na kolejne etapy rozwoju tego projektu i ewentualne wprowadzenie tego innowacyjnego rozwiązania na drogi całej Unii Europejskiej. Bezpieczeństwo na drodze zawsze powinno być priorytetem, a to podejście może stać się przełomem w osiągnięciu tego celu.